2013-08-02 Ogłoszenie - Publikacja TED
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 12 styczeń 2015 11:27
Dz.U./S S149
02/08/2013
258384-2013-PL
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:258384-2013:TEXT:PL:HTML
Polska-Krosno Odrzańskie: Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnychobiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
2013/S 149-258384
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)
Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Krośnieńskie Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne Sp. z o.o.ul. Wiejska 2366-600 Krosno OdrzańskiePOLSKATel.: +48 683833672E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.: +48 683599121
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.kpwk-krosnoodrzanskie.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego orazdynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e)punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)
Rodzaj instytucji zamawiającej
Podmiot prawa publicznego
I.3)
Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Środowisko
I.4)
Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)
Opis
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
?Infrastruktura wodociągowa prawobrzeżnej części gminy Krosno Odrzańskie?.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczeniausług
Roboty budowlane
Zaprojektowanie i wykonanie
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: GminaKrosno Odrzańskie
Kod NUTS PL432
II.1.3)
Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów(DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)
Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)
Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych obejmujących wymianęurządzeń w Stacji Uzdatniania Wody w Gostchorzu oraz budowę magistrali wodociągowej wraz ze zbiornikamiwody czystej.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
- budowę zbiornika wody w okolicach ul. Działkowca w Krośnie Odrzańskim wraz z siecią wodociągową do m.Bielów w celu zaopatrzenia w wodę m. Łochowice, Czetowice, Bielów;
- budowę zbiornika wody w pobliżu m. Kamień zasilanego z SUW Gostchorze wraz ze zmianą zasilania w wodęul. Szosa Poznańska w Krośnie Odrzańskim oraz m. Kamień;
- wymianę orurowania i urządzeń w Stacji Uzdatniania Wody w m. Gostchorze;
- likwidację Stacji Uzdatniania Wody w Czetowicach.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wszystkie roboty i czynności niezbędne do prawidłowegozaprojektowania, wykonania, odbioru i późniejszej eksploatacji przez Zamawiającego w/w obiektów, tj.:
1. wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszystkich wymaganych decyzji i pozwoleń, w tympozwoleń na budowę,
2. roboty budowlane:
- budowa zbiornika wody czystej o pojemności V = 150 m3 wraz z opomiarowaniem
i elektronicznym przesyłem danych. Zbiornik zasilany będzie z istniejącej sieci wodociągowej, zlokalizowanej wokolicach ul. Działkowca w Krośnie Odrzańskim;
- budowa sieci wodociągowej przesyłowej o średnicy 160 mm i długości ok. L = 2760,0 m ze zbiornika wodyczystej do m. Bielów wraz z wpięciem do istniejącej sieci wodociągowej i budową studni z pomiarem wody dlam. Bielów i Czetowice wraz z elektronicznym przesyłem danych;
- budowa sieci wodociągowej przesyłowej o średnicy 110 mm i długości ok.
L = 746,5 m do m. Łochowice wraz z wpięciem do istniejącej sieci wodociągowej na terenie m. Łochowice ibudową studni z zaworem redukującym ciśnienie i wodomierzem
z elektronicznym przesyłem danych;
- budowa zbiornika wody czystej o pojemności V = 150 m3, zlokalizowanego
w pobliżu m. Kamień wraz z opomiarowaniem i elektronicznym przesyłem danych;
- budowa sieci wodociągowej o średnicy 160 mm i długości ok. L = 883,5 m, zasilającej zbiornik wody zistniejącej sieci wodociągowej, zlokalizowanej w m. Gostchorze;
- budowa sieci wodociągowej przesyłowej o średnicy 160 mm i długości ok.
L = 1335,5 m ze zbiornika wody z wpięciem do istniejącego wodociągu w ul. Szosa Poznańska w KrośnieOdrzańskim oraz budowa studni z pomiarem i elektronicznym przesyłem danych;
- budowa sieci wodociągowej przesyłowej o średnicy 90 mm i długości ok.
L = 506,5 m zasilanej z istniejącego wodociągu ul. Szosa Poznańska do m. Kamień;
- budowa studni z zaworem redukującym ciśnienie, pomiarem i elektronicznym przesyłem danych dla m.Radnica;
- budowa studni z zaworem redukującym ciśnienie, pomiarem i elektronicznym przesyłem danych dla m.Morsko;
- wymiana orurowania oraz urządzeń w Stacji Uzdatniania Wody w m. Gostchorze;
- likwidacja SUW Czetowice.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III niniejszej SIWZ ? Programfunkcjonalno użytkowy.
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
45200000, 71000000, 45230000, 71300000, 45231000, 45231300, 71320000, 45232100, 45232150,45232154, 45252126, 45233000, 45110000
II.1.7)
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)
Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)
Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)
Całkowita wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 2 800 000 PLN
II.2.2)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)
Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)
Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Okres w miesiącach: 14 (od udzielenia zamówienia)
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)
Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)
Wymagane wadia i gwarancje:
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 84 000 PLN (słownie:osiemdziesiąt cztery tysiące 00/100 PLN).
Forma wadium.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) w pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym żeporęczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
W przypadku, gdy wadium zostanie złożone przez Wykonawcę w formie gwarancji/poręczenia, dokument takimusi być nieodwołalny, bezwarunkowy i płatny na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Dokument tenbędzie zawierać następujące elementy:
a) nazwę i adres Wykonawcy (dającego zlecenie)
b) nazwę i adres Zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia)
c) nazwę i adres gwaranta/poręczyciela
d) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
e) kwotę gwarancji/poręczenia,
f) termin ważności gwarancji/poręczenia,
g) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemneżądanie Zamawiającego, zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
- odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
- nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
- zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
a także w przypadku gdy Wykonawca:
- w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy Pzp., nie złożył dokumentów luboświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to zprzyczyn nieleżących po jego stronie.
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert wskazanego w Rozdziale19 IDW SIWZ.
W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia do oferty należy dołączyćkserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, przy czym oryginał tegodokumentu należy złożyć w sekretariacie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku
przeprowadzonego postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10 % ceny całkowitej tj.ceny brutto podanej w Formularzu Oferty.
Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania przed podpisaniemUmowy.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub wkilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym żezobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości;
f) za zgodą Zamawiającego zabezpieczenie może być wnoszone w formach określonych wart. 148 ust. 2ustawy Pzp.
III.1.2)
Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów jeregulujących:
Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały w części II SIWZ (wewzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego). Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą będąprowadzone w złotych polskich.
III.1.3)
Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, których oferta zostanie wybrana przedpodpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu umowęregulującą współpracę tych Wykonawców.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia Pełnomocnikado reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawiezamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie osobydo podpisania oferty. Zaleca się, aby pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się oudzielenie zamówienia.
III.1.4)
Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)
Warunki udziału
III.2.1)
Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lubhandlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówieniapublicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy Pzpdotyczące:
1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawanakładają obowiązek ich posiadania;
1.2 posiadania wiedzy i doświadczenia;
1.3 dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonaniazamówienia;
1.4 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
1 W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest złożyćwraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
1.1 Oświadczenie o spełnieniu warunków na formularzu wg wzoru - Załącznik nr 2 do IDW.
1.2 Wykaz wykonanych robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminuskładania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ichrodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót,określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonanezgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 doIDW
1.3 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ichkwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a takżezakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobamiwedług wzoru - załącznik nr 5 do IDW.
1.4 Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymaganeuprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (dotyczy to osób określonych wRozdziale 9 pkt. 2.2 IDW) według wzoru-załącznik nr 6 do IDW.
1.5 Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającą wysokośćposiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3miesiące przed upływem terminu składania ofert.
1.6 Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczonyod odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotemzamówienia. W sytuacji, gdy fakt opłacenia składek nie wynika z samej treści polisy, wykonawca powinienzałączyć do polisy inny dokument potwierdzający odprowadzanie stosownych składek (np. wyciąg z kontabankowego, rachunek itp.).
1.7 Rachunek zysków i strat, a jeżeli podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisamio rachunkowości również z opinią o wynikach badania, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych dosporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty ? za okres ostatnich trzech latobrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? za ten okres.
1.8 Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych dowykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnegołączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iżbędzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym
celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okreskorzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia według wzoru -załącznik nr 7 do IDW.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, co do których nie zachodzą podstawy do ichwykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, określone w art. 24 ust. 1, 2 ustawy Pzp. W celupotwierdzenia, że nie zachodzą podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania określone w art. 24ust.1, 2 ustawy Pzp Wykonawca złoży:
- Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania zgodnie z art. 24 ust.1, 2 ustawy Pzp wedługwzoru - załącznik nr 3 do IDW oraz dokumenty określone przez Zamawiającego w Rozdziale 10 pkt. 2.2,2.3,2.4,2.5,2.6,2.7, 2.8 do IDW
2 W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia zgodniez art. 24 ust. 1,2 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty następujące oświadczenia idokumenty:
2.1 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia określonych w art. 24 ust.1, 2 ustawy Pzp według wzoru -Załącznik nr 3 do IDW.
2.2 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw dowykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływemterminu składania ofert.
2.3 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca niezalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenielub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ?wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.4 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy RolniczegoUbezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczeniazdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lubrozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu ?wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.5 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8 ustawyPzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.6 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 10 i 11ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.7 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzpwystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.8 Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, alboinformację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - zgodnie z art. 26 ust. 2d.
3 Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składadokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawierodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogąbyć składane (Dz. U. z 2013r. poz. 231).
3.1 Zamiast dokumentów określonych w Rozdziale 10 pkt. 2.2, 2.3, 2.4, 2.7, składa dokument lub dokumentywystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskałprzewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie wcałości wykonania decyzji właściwego organu
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
3.2 Zamiast dokumentu określonego w Rozdziale 10 pkt. 2.5 i 2.6 składa zaświadczenie właściwego organusądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, wzakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 4-8, 10 i 11 ustawy Pzp
3.3 Dokumenty, o których mowa w pkt. 3.1a, 3.1c oraz w pkt. 3.2. powinny być wystawione nie wcześniej niż 6miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3.4 Dokument, o którym mowa w pkt. 3.1b powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przedupływem składania ofert.
4 Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju , w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejscezamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 3.1 i 3.2 zastępuje się je dokumentemzawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy,złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lubgospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibęlub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. W odniesieniu do tych dokumentów należy stosowaćodpowiednio pkt. 3.3.i pkt. 3.4.
5 Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o którychmowa w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp mają miejsce zamieszkania poza terytorium RzeczypospolitejPolskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego alboadministracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art.24 ust. 1 pkt. 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składaniaofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń -zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym,administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osóblub przed notariuszem.
6 Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wykazać, że nie podlegawykluczeniu z postępowania. W związku z tym dokumenty określone w Rozdziale 10 pkt.2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5,2.6, 2.7 i 2.8 do IDW muszą złożyć samodzielnie wszyscy Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzieleniezamówienia.
7 Spełnienie warunków udziału w postępowaniu określonych szczegółowo w Rozdziale 9 pkt. 1 oraz pkt. 2.1,2.2, 2.3 do IDW oceniane będzie łącznie. Dokumenty określone w Rozdziale 10 pkt. 1.2, 1.3,1.4, 1.5, 1.6, 1.7do IDW mogą być złożone przez tego lub tych z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będąspełnienie tego warunku.
8 Oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 10 pkt. 1.1 do IDW składają wszyscy Wykonawcy wspólnie lub wimieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ustanowiony pełnomocnik.
III.2.2)
Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: W celu potwierdzenia spełnieniawarunku określonego w pkt. 1.4 (Część I - Instrukcji dla Wykonawców) tj. sytuacji ekonomicznej i finansowejWykonawca zobowiązany jest przedstawić:
a) w zakresie sytuacji ekonomicznej Wykonawca musi posiadać średnioroczny przychód ze sprzedaży netto zaostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres działalności jest krótszy ? za ten okres w wysokości nie mniejszej niż 2000 000 netto PLN;
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić rachunekzysków i strat, a jeżeli podlega on badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowościrównież z opinią o wynikach badania , a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania
sprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty? za okres ostatnich trzech lat obrotowych, ajeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? za ten okres;
b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości conajmniej 500 000 PLN
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić opłaconąpolisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony ododpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotemzamówienia.
c) w zakresie sytuacji finansowej Wykonawca winien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową wwysokości co najmniej 900 000 PLN lub jej równowartość w walucie.
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić informacjębanku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek,potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionejnie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych dowykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnegołączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iżbędzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tymcelu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okreskorzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia według wzoru - załącznik nr 7 do IDW.
Do przeliczenia wszelkich wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający jako kursprzeliczeniowy przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszeniao zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, przy czym średnie kursy walut dostępne są podnastępującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm Ten sam kursprzeliczeniowy zamawiający przyjmuje przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte wdokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale 10 do IDW według formuły spełnia/nie spełnia.Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
III.2.3)
Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
W celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt. 1.2 (Część I - Instrukcji dla Wykonawców) tj.posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca wykaże że:
a). w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływemterminu składania ofert, wykonał:
- co najmniej jedno zamówienie na roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 2,0 mln PLN (netto), lub - conajmniej dwa zamówienia na roboty budowlane o łącznej wartości 2,5 mln PLN (netto), w tym jedno o wartościnie mniejszej 1,5 mln PLN (netto), których przedmiotem były roboty budowlane sieci wodociągowej o długościminimum 2,5 km, oraz
- co najmniej jedno zamówienie na roboty budowlane, których przedmiotem była budowa lub modernizacjaStacji Uzdatniania Wody.
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia,wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonaniasporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do IDW.
W celu potwierdzenia spełnienia warunku określonego w pkt. 1.3 (Część I - Instrukcji dla Wykonawców) tj.dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówieniaWykonawca przedstawi:
wykaz następujących osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia:
1 Kierownik budowy (Przedstawiciel Wykonawcy)- posiadający:
- co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika robót instalacyjnych w zakresiesieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub nastanowisku kierownika budowy, w tym przy realizacji co najmniej jednej inwestycji polegającej na budowiesieci wodociągowej o długości min. 3 km w jednym zleceniu oraz co najmniej jednej inwestycji polegającej nabudowie, przebudowie lub rozbudowie stacji uzdatniania wody
- uprawienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacjii urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń alboodpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane napodstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
2 Kierownik robót w zakresie robót konstrukcyjno-budowlanych posiadający:
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie robót konstrukcyjno ? budowlanych;
- osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami konstrukcyjno-budowlanymi albo odpowiadająceim ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniejobowiązujących przepisów,
3 Kierownik robót drogowych - posiadający:
- co najmniej 3 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót drogowych;
- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń alboodpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane napodstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
4 Kirerownik robót elektrycznych i AKPiA ? posiadający:
- co najmniej 3 letnie doświadczenie w zakresie robót elektrycznych;
- uprawienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania robotami budowlanymiw specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznychalbo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane napodstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
5 Kierownik Zespołu Projektowego ? Projektant branży sanitarnej posiadający:
- co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym,
oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie w projektowaniu w branży sanitarnej licząc od dnia uzyskaniauprawnień, w tym czasie brał udział w wykonaniu projektu budowlanego dla co najmniej jednej inwestycjipolegającej na budowie sieci wodociągowej o długości min. 3 km w jednym zleceniu oraz brał udział wwykonaniu projektu budowlanego branży sanitarnej co najmniej jednej inwestycji polegającej na budowie,przebudowie lub rozbudowie stacji uzdatniania wody
- uprawienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń albo odpowiadające imważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniejobowiązujących przepisów,
6 Projektant branży elektrycznej i AKPiA ? posiadający:
- co najmniej 3 letnie, licząc od dnia uzyskania uprawnień, doświadczenie w projektowaniu w zakresie sieci,instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz aparatury kontrolno-pomiarowej (AKPiA);
- uprawienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji iurządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń albo odpowiadające im ważne uprawnieniabudowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązującychprzepisów,
7 Projektant branży drogowej ? posiadający:
- co najmniej 3 letnie doświadczenie na stanowisku projektanta w zakresie dróg;
- uprawnienia do projektowania w specjalności drogowej bez ograniczeń albo odpowiadające im ważneuprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniejobowiązujących przepisów,
8 Projektant branży konstrukcyjno-budowlanej posiadający:
- co najmniej 3 letnie, licząc od dnia uzyskania uprawnień, doświadczenie w projektowaniu w specjalnościkonstrukcyjno?budowlanej.
- uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń albo odpowiadająceim ważne uprawnienia budowlane w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniejobowiązujących przepisów,
W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć:
a) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ichkwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a takżezakresu wykonywanych przez nie czynności według wzoru - załącznik nr 5 do IDW oraz informację o podstawiedo dysponowania tymi osobami,
b) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymaganeuprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (dotyczy to osób określonych wpkt. 2.2 IDW) według wzoru załącznik nr 6 do IDW.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte wdokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale 10 do IDW według formuły spełnia/nie spełnia.Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
III.2.4)
Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)
Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)
Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2)
Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Sekcja IV: Procedura
IV.1)
Rodzaj procedury
IV.1.1)
Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)
Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)
Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)
Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)
Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)
Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)
Informacje administracyjne
IV.3.1)
Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
JRP/P/3/2013
IV.3.2)
Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)
Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: tak
Podać cenę: 600 PLN
Warunki i sposób płatności: Zamawiający przekaże dokumentację SIWZ w wersji papierowej. Cena całkowitabrutto za powielenie kompletnej dokumentacji wynosi 600 PLN brutto. Kompletny zestaw dokumentów możezostać zakupiony przez zainteresowanych Wykonawców po złożeniu pisemnego wniosku do Zamawiającego ipo wpłaceniu opłaty na konto bankowe: BZWBK S.A. 2 Oddział w Krośnie Odrzańskim Nr rachunku: PL 52 10901551 0000 0001 1214 3293.Wniosek powinien zawierać dane wykonawcy do wystawienia faktury VAT, którązamawiający prześle po otrzymaniu wpłaty.
IV.3.4)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
16.9.2013 - 11:00
IV.3.5)
Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)
Warunki otwarcia ofert
Data: 16.9.2013 - 11:30
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Postępowanie prowadzone jest wramach projektu pn.: ?Uporządkowanie gospodarki ściekowej w aglomeracji Krosno Odrzańskie ? etap I?nr POIS.01.01.00-00-248/10 dofinansowanego w ramach działania 1.1. ?Gospodarka wodno-ściekowa waglomeracjach powyżej 15 tys. RLM? priorytetu I? Gospodarka wodno-ściekowa" Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko 2007-2013.
VI.3)
Informacje dodatkowe
1 Zgodnie z art. 139 i 140 ustawy Pzp. Umowa w sprawie zamówienia publicznego
1) zostanie zawarta w formie pisemnej
2) mają do niej zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej
3) jest jawna i podlega udostępnieniu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacjipublicznej
4) zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym wofercie
5) jest zawarta na okres wskazany w niniejszej SIWZ
6) będzie podlegać unieważnieniu w przypadkach wskazanych w art. 140 ust.3 oraz art. 146 ustawy Pzp
2 Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Pzp. przewiduje możliwość zmiany Umowy w sprawie zamówieniapublicznego w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
3 Zmiany umowy o której mowa w pkt 2 mogą nastąpić w przypadku spełnienia łącznie poniższychwarunków:
a) Zamawiający wyrazi zgodę na zmianę Umowy,
b) zmiany zostaną dokonane na piśmie w formie aneksu do Umowy,
c) okoliczności uzasadniające dokonanie zmiany zostaną wskazane w preambule aneksu do Umowy,
d) konieczność dokonania zmian uzasadniona będzie, co najmniej jedną z okoliczności wskazanych w pkt. 4.
4 Zmiana Umowy może nastąpić w przypadku zaistnienia co najmniej jednej z następujących okoliczności:
I. Zmiana Czasu na Ukończenie z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, gdy nie można ukończyć Robót wCzasie na Ukończenie, w tym w szczególności z uwagi na:
1) warunki atmosferyczne:
a) klęski żywiołowe;
b) warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób isprawdzeń, dokonanie odbiorów - w tym m.in. wystąpienie średniodobowej temperatury powietrza poniżejminus 10 stopni Celsjusza w okresie dłuższym niż 14 dni (poza okresem zimowym tj. od 01 grudnia do 01marca roku następnego, wiatru uniemożliwiającego pracę maszyn budowlanych, gwałtownych opadów śniegu,deszczu (oberwanie chmury), gradobicia, burz z wyładowaniami atmosferycznymi.
2) nieprzewidywalne warunki fizyczne t.j.: warunki geologiczne, terenowe, archeologiczne, wodne itp., wszczególności:
a) wstrzymanie budowy przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę np. odkrycieniewypałów i niewybuchów, zagrożenie tąpnięciami, wybuchem;
b) wykopaliska archeologiczne;
3) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:
a) zwłoka w przekazaniu Terenu Budowy z winy Zamawiającego;
b) wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego;
c) uniemożliwienie dokonania Prób Końcowych tak, że opóźniają się one o więcej niż 14 dni z przyczyn, zaktóre odpowiada Zamawiający;
d) opóźnienie w przeprowadzeniu wszelkich prób o których mowa w klauzuli 7.4 Próby
4) zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności:
a) przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydania przez organy administracji decyzji, zezwoleń,itp.;
b) odmowę wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień;
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w punktach I.1), I.2) lit. a) i I.3) lit. a),c) ,d) termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończeniawykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej niż o okres trwania tych okoliczności i nie dłużej niżo 3 miesiące. W przypadku okoliczności opisanych w punktach I.2 lit. d), I.3) lit. b) oraz I.4) termin wykonaniaumowy może być przedłużony o czas trwania tych okoliczności niezależnie od czasu ich trwania.
II. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia:
1) zmiany osobowe:
a) wystąpienie nieprzewidzianej uzasadnionej zmiany osób, z zastrzeżeniem, że zmiana może być dokonanapod warunkiem, że w wykonaniu zamówienia będą uczestniczyć osoby, które spełniają wymagania określone wdziale 9. pkt 2.2 cz.I SIWZ - IDW.
III. Zmiana płatności:
1) zmiany terminów płatności wynikające z wszystkich zmian wprowadzanych do umowy, a także zmianysamoistne o ile nie spowodują konieczności zapłaty odsetek lub wynagrodzenia w większej kwocieWykonawcy.
2) zmiana obowiązującej stawki VAT; Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztówwykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzeniao kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę, przy czym wynagrodzenie nettopozostanie nie zmienione;
3) zmiana obowiązującej stawki VAT; Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztówwykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzeniao kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę, przy czym wynagrodzenie nettopozostanie nie zmienione;
IV. Pozostałe zmiany:
1) wystąpi siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
2) wystąpienie nieprzewidzianej zmiany podwykonawców;
3) gdy zaistnieje okoliczność konieczności zmiany zakresu robót powierzonych Podwykonawcy
4) wystąpienie istotnych zmian przepisów lub norm mające zastosowanie do przedmiotu zamówienia;
5) potrzeba wykonania prac dodatkowych, niemożliwych do przewidzenia w chwili zawierania Umowy leczkoniecznych do prawidłowego wykonania Kontraktu, w szczególności, bez których nie zostałyby osiągniętezakładane parametry;
6) opóźnienie Robót spowodowane wydaniem przez Inżyniera polecenia zawieszenia zgodnie z subklauzulą8.8 [Zawieszenie Robót], Wykonawca, na mocy klauzuli 8.9 [Następstwa zawieszenia] będzie uprawniony doprzedłużenia Czasu na Ukończenie i zwrotu poniesionych w związku z tym dodatkowych, udokumentowanychKosztów;
7) stwierdzenie wad w wykonanych robotach lub części robót, gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy zokoliczności wynika, że Wykonawca nie zdoła ich poprawić lub usunąć w odpowiednim czasie, wynagrodzeniezostanie obniżone w odpowiednim stosunku; określenie wysokości obniżki nastąpi w oparciu o ustalenia zgodnez subklauzulą 3.5 [Ustalenia];
8) otrzymanie negatywnych wyników ponowionych Prób Końcowych i mimo tego zostanie wystawioneŚwiadectwo Przejęcia - Cena Kontraktowa zostanie zredukowana o taką wartość, jaka będzie odpowiadałazmniejszeniu wartości Robót dla Zamawiającego z tego powodu;
9) opóźnienie za które odpowiada Zamawiający w przeprowadzeniu Prób eksploatacyjnych i prób o którychmowa w subklauzuli 7.4.[Próby] a w wyniku którego Wykonawca poniesie koszt. Koszt taki zostanie określonyzgodnie z klauzulą 3.5 [Ustalenia];
10) niewykonanie Prób Końcowych przez Wykonawcę w terminie 21dni, wówczas Zamawiający możeprzeprowadzić próby na ryzyko i koszt Wykonawcy (klauzula 9.2 [Opóźnione próby końcowe]); Koszt takichPrób zostanie określony w oparciu o wyliczenia zgodne z subklauzulą 13.2 [Analiza wartości];
11) niewykonanie przez Wykonawcę Prób Eksploatacyjnych, wówczas Zamawiający może przeprowadzić próbyna ryzyko i koszt Wykonawcy (subklauzula 12.1 [Procedura dla Prób Eksploatacyjnych]); Koszt takich Próbzostanie określony w oparciu o wyliczenia zgodne z subklauzulą 13.2 [Analiza wartości];
12) poniesienie kosztu przez Wykonawcę w wyniku przejęcia i użytkowania części Robót przez Zamawiającegoprzed wydaniem Świadectwa Przejęcia na warunkach określonych w subklauzuli 10.2 [Przejęcie częściRobót];
13) istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie części przedmiotu zamówienia nie leży w interesiepublicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
14) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmianzawartej przez Zamawiającego umowy
o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu;
15) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy.
W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiającyzapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniósł
w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami;
16) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takimprzypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, awynagrodzenie zostanie ustalone z zachowaniem zasad dotyczących udzielania zamówień dodatkowych,
17) opóźnienie lub poniesienie Kosztów przez Wykonawcę w wyniku naprawy szkody lub straty spowodowaneprzez czynniki ryzyka określone w klauzuli 17.3 [Ryzyko Zamawiającego].
5 Pozostałe kwestie odnoszące się do umowy uregulowane są we wzorze umowy w Części II niniejszejSIWZ.
Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetuUnii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskieEuropejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierza przeznaczyć nasfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnieniapostępowania na tej podstawie została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu zgodnie z art. 93 ust.1a.pkt.1)
VI.4)
Procedury odwoławcze
VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd Zamówień Publicznychul. Postępu 17A02-676 WarszawaE-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..: +48 224587777Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587700
VI.4.2)
Składanie odwołań
VI.4.3)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Krajowa Izba Odwoławcza przy Urzędzie Zamówień Publicznychul. Postępu 17A02-676 WarszawaE-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..: +48 224587840Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587700
VI.5)
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
30.7.2013
02/08/2013S149
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Roboty budowlane -Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
Terść ogłoszenie do pobrania tutaj
SIWZ_Komplet załączników do pobrania tutaji